resan

Hejhej! Nu ska jag berätta om resan!
Jag måste bara säga en sak innan, de på hotellet sa att jag skulle bli miss universe och att jag var "so beutiful" och typ gav mig massa blommor ich gosedjur! Jätte snälla!

Lördag:

Då flög vi dittt. Vi kom till det jättefina hotellet vid halv tio tio sådär. Då åt vi middag och sånt. Sen tittade vi runt på hotellet och sånt. Sen köpte vi lite chips gick upp till rummet. Och vi var så trötta så vi gick och la oss och läste och sånt.
 
Söndag:

Då var det ett möte på hotellet om utflykter och sånt. Sen låg vi och solade vid poolen nästan resten av dan. Fast vi undersökte hotellet och sånt med. Sen gick vi upp på rummet och spelade spel på balkongen. Sen åt vi lite middag. (Jätte fin och fräsch mat)

Måndag:

Då gick vi till stranden och solade och badade, ungefär som på Söndagen.

Tisdag:

En disig dag, vilket passade bra. För då skulle vi åka in till Kairo. I Kairo åkte vi först till något muséum, typ med Tutahnkamon (stavas?) och sånt, inte kul tyckte jag som typ höll på att sp...(okej vi struntar i det) Sen åkte vi till Bazaaren (stavas?) och det var ju bland det läskigaste stället jag vart på, alla var på en och de ba "Oh nice body" och höll på så. Det var skit läskigt. Kanske inte låter så läskigt men det var grymt läskigt. Sen åkte vi till ett Café med lunch och där satt bla. Denice, Malin, Emelie, Johan och mamma och jag och pratade :) Det var mysigt. Sen åkte vi till pyramiderna och sphinxen. Har tagit massa bilder som jag lägger upp senare. I detta inlägg. Jag har bilder när jag står typ precis framför de hära! Det var jätte häftigt där med, men lika läskigt som på Bazaaren! Men vid pyramiderna så hörde våran vakt att jag var rädd så han stog brevid oss och när det kom någon som ville sälja något så sa vakten "Gujhsad jsdjsklhj" något på Arabiska asså som jag inte förstog! Sen åkte vi till ett parfymställe där de gör alla parfymernas grundbas innan de kommer till affären. Jag köpte Gucci rush. Den luktar helt underbart.

 

Där fick man té, saft eller kaffe. Det var jätte mysigt. Sen åkte vi till Egypt cotton. Det skulle vara 100% egyptiskt bomull men men, de hade klippt bort lappar i mammas sjal hon köpte. haha "made in china" säkert. Men jag köpte en Chanel plånbok och en Ed hardy keps ;) Som en sånhär fast hängande c och min är rosa!!  Så ser trycket ut på min keps:

 Hahha väskan var otroligt ful. Ja sen åkte vi tillbaka hem och åt och var trötta och gick och soovvv! En lång dag från 07.15 (morgon) - 09.30 (KvÄLL)


Onsdag:

Vi vaknade gick till frukosten, gick till stranden och sola och badade. Vi var trötta efter gårdagen.
Senare på kvällen gick vi till supermarketen som låg väldigt långt ifrån. Det var kolvart. Men det stod security vakter i varje hörn. På affären köpte vi, godis, chips, juice och läsk. Hhaha vet ni? Denice och Malin åt 6 chipspåsar på en kväll! Men iaf sen gick jag och mamma upp på rummet tittade lite på CNN och läste och snaskade (hahhah)

Torsdag:

Shit...hjärnsläpp....solade och badade antagligen!

Fredag:

Sista dan och den mest (förutom Tisdagen) händelserikastedagen. Först gick jag Emelie, Mamma, Denice och Malin till en liten affär och jag fyllde på min Henna tatuering :) Skitsnygg. Mamma köpte armband det gjorde Denice och Emilie med, mamma köpte 10 stycken kanske och Denice 12 (haha hon sa "ojdå jag trodde det blev elva stycken då får jag 10 stycken själv, två ska jag ge bort, eller mamma kanske får en om hon är snäll och gör matlåda" Emilie köpte ett, och Malin köpte tre sjalar. Men vid lunchen kom det ett helt företag från cigarettföretag på 150 pers som skulle ha konferans, de tog först en jätte stor tallrik förrätt med grönsaker osv sen en lika stor med varmrätt och en lika stor med bröd, och en ännu större med efterrätt, det såg ut som om de inte ättit på år och nu hade någon tävling om vem som kunde äta mest. När Denice och Malin skulle äta fanns det ingen mat kvar. Vet ni vad det värsta är? De filmade och tog kort på mig och andra när vi solade. Jäkla araber, de är så äckliga! Uew.. inte alla men de, en person stirrade så mycket på en tjej att han ramlade i poolen med kläderna på. Hhaha så ägd. Men det läskiga med korten är ju att man inte vet vad som händer med de. Man vill ju inte komma på tv i Egypten eller sättas upp på skyltar. Tillslut fick vi ett egetområde med pool, solstolar och sånt. När hotellchefen fick veta vad som hänt hade han också fixat så att alla på hotellet som inte hörde till företaget fick en egen matsal med superfin Buffé! De hade ringt och knackat på hos folk också! Usch de är såå ueww! Man vågade seriöst inte gå ut sen. Usch fy blä!
 I den lilla poolen här, gick han ner i när han stirrade!

 Stranden!

Pussssssss Lördagen finns inte så mycket att berätta om, vi åkte hem och det var lite försening!

Puss

GLÖM INTE TÄVLINGEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




bloglovin

bloglovin


www.cocoo.se - 
  Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Majispajis favvohemsida "värt att gå in på" !