fint.

Livet kan ju inte var bra hela livet och det finns inget liv som är perfekt det finns ju häller inga personer som är perfekta eller någonting sånt. Varken mitt liv eller jag själv är perfekt, för som jag sa så finns det inga personer som är det inte ens det populäraste tjejen i klassen är inte perfekt. Bara osäker i sig själv, det är snarare de som är mobbade eller är mer utanför som är mer perfekta, för de måste inte följa ett ideal hela tiden. Men den populära har ju alla ögonen på sig, när den mobbade är utanför, fast om man tänker efter så är det ju den mobbade som också har alla ögonen på sig, annars skulle man väl inte kunna vara mobbad? Om ingen märker en. Det är nästan som den mobbade är den populära. För alla ögonen är ju på den mobbade också, eftersom folk reagerar på hur man ser ut. Även fast de tittar på dig som du vore helt knäpp, om man tänker längre in i situationen, märker man inte då att de är osäkra och avundsjuka? Jag ser det. Och när folk berättar för mig på min hjälp mejl och berättar om mobbare, märker jag tydligt på deras beskrivningar att det är mobbarna som är så osäkra i sig själva. Det finns så mycket som går runt i mitt huvud, och det här är en av sakerna, men sen också, varför ska det alltid vara gäng i skolan? Är det för att man hittar de kompisarna man passar med sen är man med de och skiter i alla andra runt omkring sig i skolan, och sen när det bildas gäng då är det någon som helt plötsligt blir utanför. Tycker ni, som kanske själva vet att ni mobbar någon att det är rätt, eller hur kan du ändra på det, det går fortfarande att ändra på sig, de så kallade töntarna som blir utanför och mobbade är också människor med känslor, de mår dåligt av att gå till skolan för att de vet att folk kommer mobba en, tänk er in i den situationen, tänk om det hade varit du som var den personen, jag förstår att det kan vara lätt att tänka, nej men nu är det inte jag, då säger jag men tänk om det hade varit du, hur hade du mått hur hade du kännt i magen, huvudet eller kanske ögonen. Skulle det inte bränna i ögonen och halsen av gråt som bara vill komma upp? Skulle du inte gör allt för att inte behöva vara i skolan, det blir ett sår i hjärtat som aldrig går bort, det kommer alltid vara ett R efter såret men det läker med tiden men R:et går aldrig bort.
Men jag har nu förståt vem du är, den som retas, mobbaren. Jag vill inte ha en kompis som är sådan. Som retas med mig. Tiden läker inga sår. Igentligen. Men jag har vänner som stöttar mig till sista dagen. De vill jag ha. Jag vill heldre ha öppen fiendeskap, än falsk vänskap.
Hitta dig en vän som inte sviker dig, vänskap som får allt och ändra sig, gör inga misstag som du kanske ångrar, utanför den levande förgångar. Hitta dig en vän som inte sviker dig, vänskap som får allt och ändra sig, gör inga misstag som du kanske ångrar, utanför den levande förgångar.
Falsk vänskap åh du gav mig svar på frågan om vem du egentligen är idag. Jag byggde upp förtroende för dig men du tog det  som luft som en jävla grej.



Jag ställde upp för dig men du gav tillbaka skit,
minns den tid det var vi, men jag skiter i.
Tillbaka nu för att visa äkta vänskap är bättre,
att en idiot som du borde veta bättre.
Det jag menar med allt är att du ska hålla käften,
se dig omkring, du är ingenting,
så visa respekt att en sån som du skulle sprida falska rykten,
jag ska kalla dig för vän?
men dra åt helvete.
Ja du vet att jag gav dig mitt allt och mycket mer,
minnerna av dig kommer aldrig få mig att le,
men det finns fler som ser det som ett jävla fel,
så snart har du ingenting kvar att leva för,
det är inte så att jag hoppas att du dör,
men jag hoppas på att du inser vad du gjort.
Hur ska jag kunna lite på någon igen?
rykten du spred och jag kallade dig för vän,
trodde aldrig om dig att du kunde svika mig.
Men nu vet jag att det finns fler,
så nu tar jag allt lättare och skiter i dig,
för jag har mina äkta vänner som känner mig vad jag än säger,
och vad jag än gör så stöttar dom mig till den dagen dom dör.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vem? jag?

2010-01-25 @ 21:39:31
URL: http://ohhmygoosh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




bloglovin

bloglovin


www.cocoo.se - 
  Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Majispajis favvohemsida "värt att gå in på" !