recept på min middag igår

Min middag igår.

Förrätt.

Vit sparis, nacho chesse dipp och musslor.

Du behöver: Gräddfil, nacho chesse pulver, musslor och sparris

Gör såhär: Den här är jätte lätt att göra, det enda du behöver "göra" är att blanda gräddfilen och pulvret, läg sedan upp sparisen och musslorna på faatttet och lägg små klickar med dippen, låt den helst dtå länge i kylen.

 Frosta gärna med socker på sidorna av tallriken.

Huvudrätt:

Ostlax, ris, musslor och sparris.


Du behöver Lax, Ost, Olivolja, Citron, musslor och sparris.

Gör så här: Laxen: Skiva upp laxen i jätte jätte jätte tunna skivor, läg i ost (helst gouda), pressa citron och häll på lite olivolja, steg de på fyran i ´20 ´sek på varje sida.

Riset: Står på förpackningen hur du gör.


Lägg upp fint på tallriken,







Efterrätt:

Chocklad, Chocklad munkar och rosa/grönt strössel.


Du behöver: En jacky, chocklad munkar och rosa/grönt strössel.


Gör såhär: ´Ta jackyn (en chockladpudding) och värm i mikron. Häll den i en plastpåse (när den är smält) och klipp håll i påsen och häll ut över tallrikarna, värm sedan munkarna (jag hittade de i frysen) på fem sekunder, sedan lägger du på strösslet.




Nä nu ska jag städa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




bloglovin

bloglovin


www.cocoo.se - 
  Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Majispajis favvohemsida "värt att gå in på" !